Ik ben Vera, oprichter van Bureau Ongevraagd Advies
Ik werk als online business manager en adviseur voor ondernemende vrouwen met een missie. Ik zet me in om hun bedrijven nog beter, makkelijker, groter en leuker maken. Mijn klanten zeggen over mij dat ik nauwkeurig en flexibel ben, een juiste timing heb, prioriteiten kan stellen, dat ik relativeringsvermogen en een vooruitziende blik heb, en last but not least; dat werken met mij gewoon heel erg leuk is. Die steek ik mooi in m'n zak.
Blije ondernemers
Weergaven op social media
Beoordelingen van
tevreden opdrachtgevers
Instagram accounts laten groeien naar 1000+ volgers
Bovenaan in Google gekomen (erg trots op)
E-learnings en online cursussen gelanceerd
"Voor mij was jij een belangrijke bron van kennis in mijn zoektocht naar 'hoe geef ik mijn onderneming vorm, richting en vooral de juiste inhoud'. Mijn ondernemingen gingen van een droom en verlangen naar echt concretere haalbare producten."
Myrte van Grieken
HET VERWONDERLOKAAL & DE LEERZAAK
Ik deel m'n kennis graag met je.
Instagram reels & content | Abigail Peugh
Cursus Online cursus maken | Celine Charlotte
The Launch Gamebook | FastForwardAmy
Storyselling | Zarayda Groenhart
Storytelling | Impact Academy
Masterclass Instagram | Marlou Volkerink
DISC communicatiestijlen | Talmor
HBO deeltijdprogramma social media | NCOI
Training Hostmanship | House of Hostmanship
Bachelor Nederlandse Taal en Cultuur | Universiteit van Amsterdam
"Creatief, meedenkend, grappig, trouw, snel, oog voor detail. Het zijn allemaal kwaliteiten die Vera heeft en waarom ik al jaren zo fijn samenwerk. Op afstand en toch verbonden."
Karien de Munk
TRAINING & BELEVING
Ik koos -weinig verrassend- voor een studie Nederlandse Taal en Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam, met als hoofdrichting literatuur en een minor journalistiek. Na mijn studie werkte ik als management assistent, projectleider, eventmanager, community manager, tekstschrijver, redacteur en communicatie adviseur. Ik organiseerde ook een aantal grote internationale congressen en benefietavonden.
Begin 2019 schreef ik me in bij de KvK en startte als virtual assistant (VA). Op dat moment waren en nog maar een handje vol van in Nederland, en begreep niemand echt wat ik dan precies deed, en hoe dan dan allemaal werkte zo helemaal op afstand. Het bleek de beste beslissing ooit. Ik had gehoopt, maar nooit verwacht, dat ik het werken als zzp’er zó leuk zou vinden. De vrijheid om zelf alles te kunnen bepalen, van hoe je website eruit ziet tot op welke momenten – en waar – je je werk doet, en ja zelfs het jezelf verkopen, ik vind het allemaal even leuk.
Ik zat als virtual assistant lange tijd helemaal op mijn plek in een ondersteunende maar gelijkwaardige rol, waarbij ik mijn kennis en vaardigheden in kon zetten om ondernemers vooruit te helpen. Waarbij ik écht iets voor hen kon betekenen. Altijd met de nodige humor en een persoonlijke benadering, twee voor mij onmisbare aspecten in mijn werk. Maar inmiddels ben ik een aantal jaar verder, en heb ik ontdekt dat er een andere rol is die me nog beter past.
Inmiddels werk ik alweer een paar jaar als online business manager (OBM) en adviseur, waarbij ik advies geef, strategie sessies houd en teams van VA’s en andere zzp’ers samenstel. Ik pak desgewenst alle taken op die horen bij een online bedrijf, of het online gedeelte van een offline bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van de online zichtbaarheid, een klantenservice, marketingmails, social media, automatiseringen, e-learnings of online cursussen, etc.
Andere werkzaamheden besteed ik uit aan een team van vaste VA’s en andere zzp’ers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bewerken van video’s, vormgeving en design, maar ook mailbeheer, administratie, het uitschrijven van aantekeningen, het maken van PowerPoints, etc.
Als Online business manager (OBM) zie ik mezelf als je collega, partner, ondersteuner en adviseur. Ik denk actief mee en breng advies uit over over alle onderdelen van je bedrijf. Soms ongevraagd, maar wel vaak gewenst. Nooit bot of scherp, wel opbouwend, weloverwogen en kritisch.
Als ik zelf een OBM in zou huren zou ik het fijn vinden om hem of haar te kennen. Als je mazzel hebt ken je iemand en kun je diegene inhuren. Maar als je toevallig nou net niemand in je netwerk hebt, of iemand zoekt met een bepaalde specialisatie, dan zul je op zoek moeten gaan (misschien ben je zo wel bij mij terecht gekomen). Ook dan, of misschien juíst dan, is het fijn als je diegene die wellicht een onderdeel van je bedrijf zal worden, alvast een beetje beter kunt leren kennen.
Daarom schreef ik deze uitgebreide tekst over mezelf. Zodat je een beetje een idee hebt van wie ik ben, en wat ik doe. Maar ik kan me voorstellen dat je nog meer wilt weten of zien, voor je besluit om me te mailen. Neem dan eens een kijkje op Instagram. We kunnen natuurlijk ook een keer videobellen. Altijd leuk.
Waar kan ik je mee helpen? Ik ben benieuwd!
Veel liefs,
Vera
LinkedIn: linkedin.com/verawong1
Instagram: instagram.com/nietdeenigeverawong
Ook Instagram: instagram.com/bureauongevraagdadvies
"Sinds ik Vera in mijn leven en bedrijf heb, heb ik een enorme groei kunnen doormaken. Van een zelfstandige zonder personeel ben ik in een half jaar tijd uitgegroeid tot een onderneming met 10 mensen. Ik zei ‘ja’ tegen drie maanden proeftijd, inmiddels wil ik haar nooit meer kwijt."
Belle Barbé
DE SEKSUALITEITSCHOOL / BUREAU BELLE BARBÉ
"Je bent een fijne, kloeke, heel fijn zelf NADENKENDE assistent.
(EN NOG LEUK OOK,TROUWENS)
Ik vind het fijn dat je dan alvast gaat nadenken. En dat je dan met een heel slim idee komt.
Een hoeraatje voor VeeWee. "
Marleen Janssen
FEMALE SECRET AMSTERDAM
Liselot van der Speld
STUDIO HEM
"Samenwerken met Vera is heel fijn. Vera heeft echt de tijd genomen om mij te leren kennen en daardoor weet zij nu ook precies waar mijn sterke punten liggen en aan wat voor soort opdrachten ik met plezier werk. De klant waaraan Vera mij gekoppeld heeft en waar ik nu nog steeds voor werk is een echte match."
Thiba Voorsluis
VIRTUEEL ASSISTENT
Anne Merkx
VIRTUAL ASSISTANT EN TEKSTSCHRIJVER
Sandy Visser
ATELIER TERRA
Marcel Oden
AUTEUR
Susanne Otter
FRIVOLE STUDIO
Binnen mijn bedrijf Bureau Ongevraagd Advies geef ik als online business manager (communicatie)advies. Ook bied ik vaste ondersteuning, kun je kortdurend met mij samenwerken in de vorm van losse sessies, en stel ik teams van VA’s en andere zzp’ers samen. Ik pak desgewenst alle taken op die horen bij een online bedrijf, of de online tak van een offline bedrijf. Denk hierbij aan het vergroten van de online zichtbaarheid, een klantenservice, marketingmails, social media, automatiseringen, e-learnings of online cursussen, etc.
December 2022 /
heden
Als zelfstandige virtual assistant en tekstschrijver hielp ik ondernemers met communicatie en tekst: hun website, SEO, schrijven, redigeren, social media, nieuws, etc.
December 2018 /
november 2022
Bij NextGreen werkte ik aan alles rondom communicatie voor NextGreen zelf, en voor een aantal projecten die zij faciliteerden. Ik schreef content voor diverse websites, maakte nieuwsbrieven, was een aanspreekpunt en verzorgde interne en externe communicatie. Ook organiseerde ik een aantal offline events. Tot maart 2020 was ik in dienst bij NextGreen, daarna hebben we onze fijne samenwerking nog een tijd voorgezet als freelancer en opdrachtgever.
November 2017 /
maart 2020
Event Manager & Management Assistent
Ik organiseerde en coördineerde meerdere grote (internationale) congressen en symposia van A tot Z: ik deed zowel de planning en de uitvoering als de marketing, communicatie, acquisitie en de sponsoring. Tijdens de evenementen nam ik ook het eventmanagement voor m'n rekening. Eerder was ik bij Talmor management assistent en regelde ik alles romdom marketing, het website beheer, de socials, klantcontact, interne en externe communicatie, het office management, de financiële administratie, offertes en begrotingen, en het leiding geven aan de office assistenten.
Oktober 2011 /
oktober 2017
Studenten Service Centrum
Bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werkte ik in het Studenten Service Centrum. Hier hield ik me bezig met de aanmeldingen en toelating van nieuwe studenten en de betalingen van zowel nieuwe als zittende studenten. In deze functie had ik veel contact met studenten en hielp ik hen met het in orde maken van hun inschrijving.
Augustus 2011 / december 2011
Student-assistent Nederlandse Historische Letterkunde
Anderhalf jaar lang werkte ik als student-assistent voor de leerstoelgroep Nederlandse Historische Letterkunde aan een zelfstandig project ten behoeve van het behoud van unieke data betreffende literatuur uit kranten van het jaar 1900 tot het jaar 2000. Daarnaast bestond mijn werk aan de UvA uit het ondersteunen van de hoogleraren en andere docenten, en het schrijven voor de website van de leerstoelgroep.
Februari 2010 / september 2011